fredag 28 augusti 2009

En trevlig dag i Augusti

Idag var det skola och vi hade ett litet "Get togheter" med Media 3or och 2or.
Vilket va trevligt!

Vi hade skattjackt tillsammans med några från 3.a och 2.a, (vi var indeleade i grupper)
Och så tillsammans skulle man då hitta vissa saker,

Några exempel va att vi skulle hitta en

* korv.
* En kille med 45 i skor
* Tjej som börja på A som hade legg... (knas)


Vi hittade korven! eller ja jag snodde en från matsalen :D hihi

det var en riktigt rolig dag må jag säga och


Och nu på kvällen blir det Fest med Bea darling och Frida bejb!
Det ser vi framm imot! :)


Och föresten så Igår när jag och mina nya klasskamrater var på stranden (vi gjorde "lära" känna kamrater lekar)

Och vi Vann! min grupp som vi kallade Bumbibjörnarna van på att spotta grodor!

Och i slutet var där en avgörande tävling
Vi skulle bygga ett sandslott eller vadsom helst!

många byggde sandslott medans Vi byggde en
haj som tuggade på en kvinnas ben (hihi)

men eftersom vi råkade byga det liiite för nära havet så var det nära på att dra ner vår konst i havet, Men tack vare Sofia som snällt la sig i vattnet som en mur för att skydda konstverket och tro det eller ej!




Men vi vann ! Pris: En ask där det står "Plugghäst = bäst" på sidan och 40 kronor på skolans cafe för 2personer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar